Czy opłaca się być partnerem flotowym?

Ostatnio podczas konsultacji z osobami, które myślą o założeniu własnej floty coraz częściej pojawia się pytanie czy opłaca się być partnerem flotowym i na czym tak właściwie partner flotowy zarabia. W dzisiejszym artykule postaramy się przybliżyć poruszone wyżej kwestię i przybliżyć Ci rolę partnera flotowego.

Aby dać Ci kompleksowy zakres informacji, zaczniemy od podstawowych informacji i zachęcamy do przeczytania artykułu w całości aby mieć pełny obraz.

Kim jest partner flotowy?

W dużym skrócie partnerem flotowym jest przedsiębiorca, lub spółka która prowadzi działalność gospodarczą w obrębie przewozu osób taksówką osobową. Przedsiębiorca musi posiadać wszystkie stosowne licencje, oraz wypisy z licencji na poszczególne samochody w swojej flocie.

Poza koniecznością prowadzenia działalności, przedsiębiorca przed rozpoczęciem współpracy musi nawiązać współpracę z poszczególnymi aplikacjami oraz zainstalować na swoich urządzeniach kasy fiskalne online. Proces rejestracji jako partnera flotowego zajmuje maksymalnie tydzień i nie jest procesem skomplikowanym.

Aby przedsiębiorca mógł starać się o założenie konta dla partnera flotowego musi posiadać wszystkie stosowne licencję – bez tego aplikację nie utworzą konta dla danej firmy.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym jak zostać partnerem flotowym, to warto skorzystać z naszej oferty i zakupić poradnik „Jak zostać partnerem flotowym”.

Do czego potrzebny jest partner flotowy?

Wszystkie aplikacje na dzień dzisiejszy nie zatrudniają i najprawdopodobniej nie będą we własnym zakresie zatrudniać kierowców taxi – do tego celu właśnie wykorzystywani są partnerzy flotowi. W dużym skrócie partner flotowy otrzymuje wyłącznie kursy z poszczególnych aplikacji, oraz przelewy pomniejszone o pobraną przez siebie prowizję oraz pobraną gotówkę przez kierowców podczas jazdy. Aplikację zlecają kursy poszczególnym kierowcą, ale wszystkie paragony za przejazdy wystawiane są w imieniu przedsiębiorcy, a nie aplikacji – więc cały obowiązek podatkowy pozostaje właśnie na przedsiębiorcy. Drugą rzeczą jest to, że aplikację nie posiadają pojazdów – pojazdy posiadają właśnie partnerzy flotowi to jest ich ryzyko, jeśli chodzi o udostępnianie tych samochodów kierowcą.

Aplikacje nie zawracają sobie głowy zatrudnianiem kierowców, zakupem / leasingiem samochodów, rozliczaniem kierowców – jedyne co robią to dostarczają nam klientów oraz wystawiają różne faktury / rachunki w naszym imieniu.

Biorąc pod uwagę powyższe, aplikację można uznać za swego rodzaju pośrednika, który wyłącznie wydaje środki na reklamę i pośredniczy dzięki swojej platformie w pozyskiwaniu kursów przez kierowców.

Czy trzeba zatrudniać kierowców, aby być partnerem flotowym?

Firmy które zatrudniają kierowców zazwyczaj tytułują się właśnie takim określeniem, ale nie – nie trzeba zatrudniać kierowców aby mieć konto ‘partnera flotowego’. Na rynku jest sporo firm, które są działalnościami JDG i kierowcy zatrudniają w obrębie swojej działalności wyłącznie siebie i bezpośrednio rozliczają się z aplikacjami. Dla takiego przedsiębiorcy, który sam wykonuje przejazdy droga do zostania partnerem flotowym jest bardzo krótka – wystarczy tak naprawdę, że uzyska dodatkowe wypisy taxi ze swojej licencji i zatrudni kierowców, oraz w jakiś sposób pozyska auta.

Jak zarabiają partnerzy flotowi?

Rozliczenia kierowców

Partnerzy flotowi w dużej mierze zarabiają na wszelkiego rodzaju usługach świadczonych przy okazji bycia partnerem flotowym. Jedną z rodzaju usług, które świadczone są przez partnerów flotowych jest usługa rozliczania – kierowcy rozliczani są co tydzień / miesiąc i pobierają od kierowców opłatę związaną z rozliczeniem. Jeśli zastanawiasz się ile zajmuje rozliczenie kierowcy, to z dostępnymi u nas rozwiązaniami takie rozliczenie zajmuje około 15 minut tygodniowo niezależnie od ilości kierowców.

Wynajem samochodów

Kolejną usługą oferowaną często przez partnerów flotowych jest wynajem pojazdu, partner flotowy posiada ileś tam pojazdów i wynajmuje je chętnym kierowcą. Ta usługa przydatna jest szczególnie wtedy, kiedy kierowca nie posiada swojego samochodu, lub nie chce rejestrować swojego pojazdu jako taksówki. W tej sytuacji z pomocną ręką wychodzi do niego partner flotowy i wynajmuje mu jedną ze swoich taksówek w stałej opłacie tygodniowej.

Grafik pracy

Zdecydowanie najbardziej dochodowym w branży partnerów flotowych jest zatrudnianie kierowców na grafik, wynika to z tego, że taksówka w idealnym świecie wykonuje kursy 24h / 7 dni w tygodniu. Dzięki takiej utylizacji w swojej flocie partner flotowy zarabia najwięcej na swojej flocie. Plusem zdecydowanie są zarobki, minusem jest znaczące zużycie pojazdów oraz wysoka szkodowość na pojazdach ze względu na częstą zmianę kierowców. Kierowcy pracują w systemie 12h lub 8h, czasem zdarza się również system hybrydowy w którym mamy mieszankę grafiku 12 godzinnego oraz 8 godzinnego.

Inne

W zależności od regionu Polski partnerzy flotowi pobierają dodatkowe opłaty, w dużej mierze zależne od regionu w którym prowadzą działalność. Jeśli chciałbyś uzyskać więcej informacji na temat zarobków partnera flotowego umów się na konsultacje z nami. Tworzymy rozwiązania dla partnerów z całej Polski, dlatego z łatwością możemy doradzić Ci jak zarządzać swoją firmą taxi.

W tej sekcji znalazłoby się jeszcze sporo innych usług, ale tę kwestię poruszamy już podczas spotkań i staramy się dostosować to do potrzeb danego partnera flotowego.

Podsumowanie

W artykule przedstawiliśmy najważniejsze usługi, które oferowane są przez partnerów flotowych. Sam zarobek partnerów flotowych zależy przede wszystkim od właściwej optymalizacji podatkowej, odpowiedniej formy działalności gospodarczej oraz właściwych narzędzi, które ograniczają do minimum możliwe błędy podczas rozliczeń kierowców.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Shopping Cart